I samband med att avtalet för bredband med Telenor löper ut har en upphandling gjorts. Resultatet blev att vi byter till Stockholms stadsnät från 29 april (OBS! Nytt datum än tidigare kommunicerat).
Hastigheten ökar till 1000Mbit/s-1000Mbit/s och kostnaden sjunker med 380 000:-/år. Eventuella individuella avtal med Telenor gällande bredband avslutas samtidigt.
Telenor har skickat ut diffus information vad du ska göra med din router, har du fått brev att du både ska kasta routern och skicka tillbaka den – skicka tillbaka routern. Spara kvittot när du skickat iväg routern. Har du inte fått något brev från Telenor hur du ska göra med routern eller tappat bort brevet – kontakta Telenors kundtjänst – 020-22 22 22.
Har du idag IP-telefoni via Telenor och vill behålla ditt telefonnummer – kontakta Stockholms stadsnät för teleportering, du har 6 månader på dig om du vill behålla telefonnumret. Det kostar 199:-. Och du måste köpa en s.k. EG400-router från Stockholms stadsnät, den fungerar även för trådlös surf.
Har du någon annan leverantör av telefoni behöver du inte göra någonting.
Du behöver ingen router för att ansluta till Stockholms stadsnäts bredband, bara sätt kabeln i uttaget i hallen. Men vill du surfa trådlöst behöver du en router – den köper du själv. Se även om IP-telefoni ovan.
Nuvarande TV-abonnemang berörs inte av detta, men Stockholms stadsnät har samarbetspartner som erbjuder digital-TV. Den som är intresserad av det tecknar själv och betalar för det. Då behövs speciell utrustning.
Stockholms stadsnät kommer att skicka ut informationsbrev till alla kring sina tjänster.
Kundservice Stockholms stadsnät: Telefon: 08-501 220 10. Helgfria vardagar 8.00-22.00. Helgdagar 10.00-18.00. E-post: kundtjanst@stosn.se
Övriga frågor hänvisas till: info.brfsmaragden@gmail.com